Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Aquathlon

Av Gary Larsson - 28 augusti 2009 06:10

Hällsnäs bjöd på ett inte fullt så regnigt tävlingsområde i år. Förra året regnade det så galet så man nästan undrade om det var löpning eller simning. Lika kul var det i alla fall även om jag övertände något, trots att jag bestämt mig för att köra offensivt. De första 150m simning gick riktigt bra, senaste tidens smidighetsträning gjorde att jag inledninsvis kunde simma med full benspark. Jag var först vid båda bojarna som skulle rundas, men blev omsimmad sista femtio meterna av ett lag. Snabbt som attan fick jag på skor och kom iväg, hög fart även inledningsvis på löpningen, men ryggen segade sakta men säkert ihop och fördärvade andningen i vanlig ordning. Martin F hade nu kommit ikapp till andra simningen, dags för mig att skaffa nytt försprång tänkte jag samtidigt som jag vräkte mig i vattnet. Tyvärr lite väl ambitiöst, vatten forsade in i ena glasögat och sköljde ut en lins. Jag ser ju en del med ögat även utan lins, men det kändes ändå lite konfunderat, när verkligheten var delvis dimmig och delvis klar. Farten sjönk betänkligt och Roger B tog in oroväckande mycket på andra löpningen, tyvärr fanns det inte så mycket att svara med. Sista simningen tog jag in rätt rejält på Martin F och skaffade försprång till Roger B, men löpmässigt var jag körd för dagen så det blev en degradering till tredjeplatsen den sista löpomgången. Även om viljan fanns lyckades jag inte hålla undan. God mat blev det i alla fall som belöning och ett fint pris.

Stort tack till Ted Ås som stod för ett oklanderligt tävlingsarrangemang.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards