Alla inlägg under mars 2009

Av Gary Larsson - 30 mars 2009 05:52

Igår blev jag bestulen på en timme. Nöjd med att ha klarat av Spin of hope och Show on ice och Earthour, lade jag mig trött och nöjd utan en tanke på sommartidsomställningen.


Vaknade och drog iväg på en morgonjogg runt Gerdsken, väl hemma efter den i god tid innan sonens simträning trodde jag. När vi kom ner till simhallen var det sig inte riktigt likt. En annan förälder undrade lite försiktigt om vi glömt ställa om klockan, då de var på väg hem. Nu fick han badat lite ändå så han blev nöjd, men det var lite surt att ha missat en timme. Det är bättre till hösten då vi får tillbaka den.


Till slut släppte även dimmolnen, så jag fick mig en skön tur på racern också, inte så lång, men med tanke på att jag skiftat inställningen med en decimeter är det nog bra att börja försiktigt.

Av Gary Larsson - 29 mars 2009 07:43

Jag inledde med 3 timmar spinning, fortsatte sedan med två isshower. Nu var jag ju inte på själva isen den delen svarade dottern för, men klädbyten och annan service. Fem olika scener var hon med på först ett hårdrocksnummer, sedan zebra, venedigmystik och i akt två fjäril och discodrottning. Till synes cool och avslappnad.


Min vånda när jag varit med på Hälsostudiouppvisningarna känns efter detta väldigt futtig.


I träningsväg bör det kunna bli något idag också, men jag har inte riktigt kommit till beslut ännu. Tidig kall cykling, eller senare varmare cykling? Det känns inte helt säkert att dimman och kylan släpper. Kanske löpning? Kommer i och för sig att springa en del i Karlstad när jag åker dit på utbildning imorgon.



Av Gary Larsson - 25 mars 2009 20:56

Om du inte orkar träna finns det ju andra sätt att höja pulsen.


http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=27353

Av Gary Larsson - 25 mars 2009 06:13

Seg och trött, massor att göra men förmår inte, eller kanske ändå.


Linedancen i måndags föll ut väl. Första praktiska passet med löpgruppen likaså. Igår fick jag simmat 45 min, kört iväg en massa bråte till tippen, hämtat hem altanmöbler från min mamma, hämtat sommardäck från vinterförvaring, lämnat dem på däckverkstaden och bokat tid för påsättning av nya, hämtat barn från fritids, lämnat barn på konståkning, hämtat barn från konståkning, lämnat barn på fotboll, varit på personalmöte. Orkade inte träna sedan:( som jag hade tänkt.


Idag vänder det, kanske, även om det inte piggar upp när det är minus tio grader ute. Växthuseffekten hallå hallå! Kom hit och låt det bli vårvärme.

Av Gary Larsson - 22 mars 2009 16:35

Efter att ha själv stått i rampljuset en stund igår, då jag fick motta segerpremien från Alingsås kommun. Stod jag åter själv idag denna gång på startlinjen till Göteborgsvarvets seedningslopp. Ibland önskar jag att jag varit lagidrottare, några att dela segerglädjen med och några att falla tillbaka på när det går tungt.  


Tungt gick det idag, inte det första varvet av tre, men de två andra. Öppnade kring 12.30 på det första varvet, utan att direkt ha förtagit mig. Vetskapen fanns dock om att när ryggen packar ihop är det kört. Det gjorde den under det andra varvet som drog iväg till 14.30, lyckades ändå stappla mig runt det sista varvet också på 15.00 Det är lite trist att inte få ut kapaciteten, något låser sig, allt som oftast vid renodlad tävlingslöpning. Låsningen gör att pulsen går ner ca 15 slag samtidigt som kraftöverföringen till benen stryps och då behövs det lagkamrater som kan stötta upp en och göra jobbet. Tyvärr är det inte så och då får jag ta mig i mål bäst som det går. 


Nu ser jag inte på loppet idag som ett misslyckande utan som ett faktum att ryggproblemen fortfarande inte är lösta. Mer arbete behöver göras bara:

Tid är betälld för nya inlägg till skorna.

Nya löparskor behöver sannolikt inhandlas.

Mer träning av specialövningar.

Nytt osteopatbesök behöver göras.

Mer spikar från spikmattan måste in i ryggen.


När detta är gjort kanske det går bättre?!

Av Gary Larsson - 21 mars 2009 13:31

Ett tillfälle jag sett fram emot var den premiering av mästarna i Alingsås, som skedde idag på Storkenhuset. En väntan värd att vänta på och jag kan säga att jag vill dit nästa år igen.


I den ambitionen simmade jag ett antal tusen meter i morse, ska släppa loss racern på asfalt i eftermiddag, innan det är dags för första riktiga tävlingen för året. I form av ett seedningslopp inför Göteborgsvarvet springs ett kvartsmaraton lopp i Göteborg i morgon. En sak vet jag med säkerhet och det är att mina svagheter kommer att uppdagas. Du kan springa hur många bra träningspass och testlopp som helst, tävling är alltid tävling, vilket gör att du pressar dig mer

Av Gary Larsson - 20 mars 2009 21:42

På måndag ska jag dansa linedance! Det är alltid kul att dansa, men att stå på en scen framför 100 talet elever och presentera/lära ut linedance känns lite marigt, så hela helgen kommer att gå åt till att öva in den här lilla truddelutten.


http://www.youtube.com/watch?v=xN8wR4CVp0A

Av Gary Larsson - 19 mars 2009 06:05

Tre spinningpass, en xtravaganzaträff + vanlig skoldag. Det finns bara ett sätt att klara det, ha roligt och skratta mycket.

Ovido - Quiz & Flashcards