Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Gary Larsson - 17 mars 2009 21:24

Nu är det tänkt att det ska bli en lugnare vecka och än så länge har det varit lugnt.


I måndags pratade jag bara träning. Pulsbaserad träning för den löputvecklingsgrupp vi startat på Hälsostudion.


Idag har jag simmat av några meter på motionsbanorna. Det är svårt både fysiskt och mentalt att förbereda sig inför passet. Det är tidigt, så att hjärnan pallar inte med alltför många kreativa och fantasirika idéer. Enklast är att jag innan har bestämt vad jag ska simma, det fungerar allt som oftast bra på de tidiga lördagspassen. Tyvärr är dock storslagna planer om starttider och simserier, ganska snabbt skjutna i sank om det dyker upp för många motionssimmare (3 är för många på min dubbelbana). Det svårt att tända till fysiskt, för det kanske ändå inte går att simma något.


Alltid blir det några meter simmade med teknisk kvalitet och i bästa fall även några meter med lite flås.


Morgondagen hoppas jag kunna förgylla med lite löpning framåt kvällen.

Ovido - Quiz & Flashcards