Alla inlägg under november 2009

Av Gary Larsson - 25 november 2009 06:40

Det är full fart fortfarande i tillvaron. Hinner med något pass då och då känns det som. Har i min hand fått en simguide för snabbare crawlsimning, tack Anders, som märkligt nog revolutionerat min simning. Nästan som att börja om och det vet ni ju hur det är med gamla hundar, men om jag nu ändå håller på med cykelteknik, ryggproblematik, varför inte också vända upp och ner på simtekniken i samma veva. Tack och lov är det fortfarande långt till säsong. Det finns en hel del att jobba med, men det känns som om tekniken ändrar sig, sedan fattas bara uthållighet och styrka i de muskler som får jobba mer i och med det.

Av Gary Larsson - 8 november 2009 06:30

Paradoxen att orka träna för att bli piggare, kan vara svår att förstå, men fungerar så gott som alltid. Undantag är ju förstås om du är trött för att du tränat eller om du är sjuk. Har du bara segat till kan du få mer energi genom att orka träna, kan ju låta som galenskap för en del, men värt att prova. Träna utifrån den nivå du faktiskt är på.


Jag ska själv ut nu och cykla utifrån den nivå jag är på och det är långt ifrån önskvärd nivå, då jag kan sticka iväg två-tre timmar med bra tryck i pedalerna. Nu handlar det om att komma ut och rulla i en-två timmar. Inte kul, men form är något man måste jobba sig till. Den går inte att köpa. 

Av Gary Larsson - 6 november 2009 21:13

    

Av Gary Larsson - 6 november 2009 05:31

Det känns när dämpningen tar slut i skorna. Alla "smällar" från underlaget går rakt upp i benet och smärtar i benhinnor och knän. Asfaltslöpning är med andra ord inte att tänka på förrän nya skor är inköpta. Däremot funkar fortfarande löpbandet, som dessutom framhäver alla obalanser i kroppen mycket tydligare. Lite som ett skevt cykelhjul funkar det ok i lägre hastigheter, men ju fortare det går desto mer skakar det och slår det. Det senaste har dock min löpning blivit lite bättre, balans och kontroll finns även när bandet går över 20km/h. Nästa steg är att bygga upp de balanserande musklernas uthållighet d v s distanspass med god teknik snarare än god löpfart. Alltså tror jag det kan ge mer att springa 4,40 fart/km än 4,15 fart som det i alla fall är nu.

Av Gary Larsson - 5 november 2009 05:18

Precis vad jag behövde för motivationen, även om det mest var barnen som tränade fick jag själv ett motivationslyft. Vilket gjort att jag börjat ta ett rejälare tag i höftproblematiken och faktiskt fått lite resultat, återkommer med mer info om detta.


Svt var där och gjorde reportage för Gävle-Dala och det kommer även på lilla sportspegeln 16 november.


<object width="416" height="258"><param name="movie" value="http://svt.se/embededflash/1754862/play.swf"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="sameDomain"></param><embed src="http://svt.se/embededflash/1754862/play.swf" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="sameDomain" width="416" height="258"></embed></object>

Av Gary Larsson - 2 november 2009 19:22

Vad ska man säga? Det är som klottret på stan, oftast inget snyggt eller fyndigt. Definitivt opassande på de flesta ställen och det kostar pengar att få bort det. Så tycker jag med reklamen på min blogg. Den är opassande och jag har själv inte fått välja vad för reklam som ska visas. Jag kan i och för sig betala för att få bort den. Speciellt vill jag få bort teliareklamen, efter tvåveckors bredbands-TV frånvaro. Jag kunde dessutom inte räkna med att det skulle fungera förrän 10 nov. Visserligen skulle det kompenseras ekonomiskt, men ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards