Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Testets betydelse

Av Gary Larsson - 11 maj 2009 06:19

Det blev ett bra test igår i den bemärkelse att det gav viktig information. Tidsmässigt blev det ett bra första varv, med jämn puls på 155-160 under andra varvet steg pulsen något för att ligga på samma nivå det tredje varvet. Det fjärde varvet blev aldrig av, det hade gjort mer skada än nytta. Trots samma puls tappade jag en halvminut på det andra och en halvminut ytterligare på det tredje jämfört med första varvet.


Kraften dog av i framförallt vaderna och den känningen betyder en sak. Dämpningen är slut i skorna. Jag visste att skorna inte var fräscha, men hade tänkt att köpa nya på mässan vid Varvet, men det får bli innan istället.


Sammantaget kan testet ses som framgångsrikt trots att det haverarade, men jag havererar hellre på ett eget test än på tävlingslopp. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards