Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Gary Larsson - 30 maj 2009 06:32

Tack för att ni forfarande läser bloggen. Det var hemskt längesedan jag skrev och jag borde skämmas, men det är rätt hektiskt. Skolan är inne i slutspurten på terminen, samma är det med Hälsostudion, även barnens aktiviteter har den ena avslutningen efter den andra. Det bör med andra ord bli bättre framöver.


Det närmar sig triathlonpremiär med stormsteg, Göteborgs triathlon 7 juni. Det känns spännande att få ett rejält formtest, över alla grenar, löpningen har jag ju testat av på en del tävlingar. Efter tre bedrövelser kom en positiv vändning nu senast på blodomloppet i Göteborg, ca 9,4-9,5 km på 35,57. Egentligen ingen fantomtid, men jämfört med de katastroftider jag sprungit på så långt den här säsongen, ett rejält framsteg. Framförallt fick jag inte den otrevlig genomklappning efter 3-4 km som tidigare, då benkraften tvärdör. Jag tycker ändå det saknas driv, kom på mig själv under loppet, när jag tittade på löparna runt omkring, med att tänka det här är ju inte fort. Samtidigt var jag oförmögen att öka hastigheten. Så i skön förvissning nu om att jag tränar på rätt sätt kan jag ta mig an kommande träningar.


Närmast en morgonsimning i Gerdsken. Kallt? Långt ifrån outhärdligt, i alla fall.


Ovido - Quiz & Flashcards