Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Gary Larsson - 17 maj 2009 08:10

Igår sprang jag Göteborgsvarvet även om det inte var igår jag gjorde det senast. Vid närmare kontroll var det 15 år sedan. Då sprang jag i finskor kostymbyxor slips och skjorta på 1,18, nu blev det 1,28 vilket jag självklart inte är nöjd med. Det är i och för sig bara att acceptera tiden, för den är den den är, men hur den kunde bli svag så är mer bekymrande. Jag fick inte mycket gratis det ska sägas, redan första fem fick jag ligga på rätt tufft för att nå min rikttid, vilket straffade sig lite under andra femman, som också innefattar en kissepaus 19,40-22,07-20.03-21.58. Sammantaget är jämnheten de båda milen god 41.47 och 42.01


Den bistra sanningen är väl att formen inte är bättre, på löpningen. Jag har ju egentligen under våren någorlunda regelbundet bara orkat få ihop ett distanspass i veckan och ett kortare intervallpass löpning. Det räcker ju förstås inte. 


Det finns ju lite positiva saker att ta med sig också framöver. 

Redan på torsdag är det dags för nästa lopp som är 3000m hinder.  

Ovido - Quiz & Flashcards