Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Gary Larsson - 7 mars 2009 18:57

Efter att fredagströttheten lagt sig, kom jag på bättre tankar, visserligen ingen simning i morse. Bassängen går ju inte att komma åt förrän 0640, däremot är löparskorna tillgängliga långt mycket tidigare. Efter viss möda kom jag iväg 0615 med ambitionen att springa två varv, med klockan igång, lite för att känna hur segheten på löpbandet känns i spåret. Vissa farhågor hade jag ju om att tidsmässigt gå bakåt, men löpningen bet betydligt bättre i spåret. Första Nolhagavarvet gick så snabbt som 16.06, pulspådraget var högt men inte mördande, däremot tog kolhydratbränslet slut under andra varvet, vilket gjorde att jag tappade till 16.15 andra varvet, trots att jag pressade lite hårdare. Sammantaget riktigt bra. Det blir kul att se hur fort det kan gå när alla prestationsfaktorer är toppade, idag är var det ju egentligen för tidigt, ingen frukost och inga tävlingsskor. 

Ovido - Quiz & Flashcards