Alla inlägg den 18 september 2009

Av Gary Larsson - 18 september 2009 19:25

Som idag när min sambo Madeleine springer runt och letar efter sina skor, efter en stund hittar hon dem på sina fötter.


Eller när jag väntades på orienteringskontroller såg en arbetskollega, för dagen föräldraledig, gå förbi mig där jag satt. Klockan var då ca kvart över nio. Eleverna återvände så småningom från sin orientering. Jag förflyttade mig till nästa position, även dessa elever tog sig runt sin bana. Ett snabbt ombyte senare sprang jag själv och hämtade in kontrollskärmarna. Därefter cyklade jag tillbaka mot skolan igen, klockan var nu ca kvart över tolv. På väg mot skolan får jag plötsligt en stark känsla av att arbetskollegan ska komma gående längs en väg jag ska svänga in på. Helt osannolikt så kommer hon där. Det låter kanske inte så märkligt, men känslan av att det skulle hända var så stark.



Ovido - Quiz & Flashcards