Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Gary Larsson - 1 juli 2008 11:16

Glad i hågen åkte jag till simhallen för att simma lite bassängsimning för att förbättra teknik och armstyrka. Jag hade för avsikt att bara köra arm, men träningsexpeditionen havererade då hela bassängen var full av lekande barn och simmande motionärer. Jag hade tidigare under dagen tänkt att det kunde varit bra att ha med våtdräkt ifall ovanstående skulle bli ett faktum.


Nu lyckades jag repa mod, ladda om, hämta våtdräkten och istället simma i Gerdsken, garanterat fritt från lekande barn och motionssimmare, i alla fall om man bortser från badplatserna. Ett varv blev det runt de flertaliga badplatserna i sjön som ger lagom långa intervaller på mellan 5 och 10 min och totalt närapå en timmes simning, som kändes i armarna efteråt. Tanken om behövlig armträning var således korrekt och nu återstår det att se om simpasset i bassäng kan bli av innan Örserumstävlingen, för att ytterligare stärka armarna och axlarna.  

Ovido - Quiz & Flashcards