Alla inlägg den 2 juli 2008

Av Gary Larsson - 2 juli 2008 19:28

Det är både träning och utflykt på samma gång varje cykeltur ute. Jag väljer ofta strategi 1, när jag är ute och cyklar. Den går ut på att cykla långt och fort, då hinner jag se mycket längs vägen, kanske inte så mycket detaljer men mycket. Idag såg jag ett par som cyklade strategi 2 d v s cykla kort och långsamt. De hann säkert se fler detaljer längs vägen, men i och med att deras väg inte blev så lång som mina dryga 11 mil, tror jag ändå att jag hann se mer. För de som är bekanta med Alingsås med omnejd gick turen idag förbi Bälinge, Kärtared, Skogsbygden, Nårunga, Ljurhalla, Asklanda, Herrljunga, Vårgårda, Långared, Anten innan Alingsås var i sikte igen.


Jag ser många vackra vyer och men också mycket bråd död, fåglar, ekorrar, igelkottar idag även en mullvad och en överkörd katt, fast katten kändes det lite magstarkt att ta kort på och lägga ut.

Ovido - Quiz & Flashcards