Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Gary Larsson - 7 januari 2010 21:11

Det var ju så sant. Jag tänkte ju skriva träningsdagbok det här året, men redan nu har jag glömt skriva i de senaste dagarnas intensiva träning. Längdskidor och cykel och ett corepass inte att förglömma. All träning oerhört påfrestande för höftböjarna, min svaga länk. Det känns faktiskt lite annorlunda i dem nu, när jag belastat dem med tung träning. Det är inte den totala muskelkollapsen, då de bara knyter sig. De fortsätter arbeta, därigenom tror jag också att det kan bli en kapacitetshöjande effekt, till skillnad mot tidigare. 


Det fascinerar mig att både skidåkningen och cyklingen träffar insidan av lårets muskler på samma sätt. Igår lyckades jag inte få pulsen över 135 slag/minut under spinningpasset beroende på dessa musklers totala utmattning. Det kan bli väldigt intressant att se vad som händer när dessa muskler får vilat och byggt upp sig lite.

Ovido - Quiz & Flashcards