Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten ramlade upp till 6,10.


Det var riktigt skönt att orka dundra på med både armar och ben, visst mattades jag mot slutdelen av körningen, men så hade jag ju också åkt 40-45 min i hög jämn fart.


Innan detta pass hade jag faktiskt gett framförallt armarna en omgång i simbassängen. Glädjande nog var jag inte själv under passet, Robert gjorde mig sällskap och tänker göra så under lördagarna framöver. Det borgar för godare kvalitet under passen. Själv i bassängen kan fokus lätt tappas bort, inte så att jag snurrar iväg upp ur bassängen, men tempo, tanke och teknik kan bli lidande.


Jag bestämde mig också för att ha Robert som viktkontrollant, för att ytterligare komma i toppform. Första notering efter passet stannade vågen på 86,1 kg.

Ovido - Quiz & Flashcards