Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjevarvet och fjärdevarvet var på inget sätt något totalras även om sekundrarna ramlade iväg till 7,30 och 8 minuter blankt innan målet nåddes på 29.20. 


Nu slapp jag varvtidsproceduren och spektakulära omkörningar, dessutom tror jag glidet var lite bättre. Men en och en halvminut snabbare tid är vad statistikerna brukar säga en säkerställd signifikant förbättring.


Senare på kvällen fick jag ett tokhugg i nedre delen av ryggen, förmodligen till följd av forceringen i skidspåret. Detta hugg förpassade mig till sängläge omgående, då all form av rörelse framkallade enorma smärtor i ryggen. Betydligt bättre idag, dock fick den tänkta cyklingen ställas in och köras i morgon istället.

Ovido - Quiz & Flashcards