Direktlänk till inlägg 28 december 2007
Idag var det slitna axlar som fick veva runt armarna i bassängen, men hyggligt fort gick det ändå. Ett lätt pass i morgon själv i bassängen, sedan får alla slitna simmuskler vila. Genom ett par riktigt hårda pass hoppas jag få en språngbräda till en högre kapacitetsnivå på det veckovisa passet efter jullovet. Omladdning från simmandet till löpning inför Sylvesterloppet i Göteborg, som det var också det en herrans massa år sedan jag sprang det. En viktig sak att komma ihåg som inte glömts sedan dess. Ställ inte bilen i något parkeringshus denna dag! För den kan bli inlåst, det har hänt förut.
Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...
Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...
Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...
Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...
Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |||
31 | |||||||||
|