Alla inlägg under december 2007

Av Gary Larsson - 27 december 2007 11:41

Det var väl i alla fall 15 år sedan jag sist körde ett riktigt pass med simklubben. Jag har ju förstås hållt igång simträningen på egen hand under dessa 15 år med mina triathlonambitioner, men det gjorde gott att få den matchning, som klockan har svårt att ge dig. Du vet ju bara när du kommer till vändningen att du har tappat några sekunder, men du vet ju inte när. Men sett till crawlsimmandet hängde jag med bra. De andra var ju i alla fall 15-20 år yngre och aktiva simmare (d v s de tränar fyra-fem pass i veckan). Nu gäller det att få till en bra återhämtning, för imorgon är det dags igen. 

Av Gary Larsson - 26 december 2007 11:53

Premiärpasset med Activio på Hälsostudion avlöpte helt enligt mina förhoppningar. Själv har jag ju tränat med pulsklocka sedan 1992, en polar accurex, en klocka som tyvärr gjort sitt och bytts upp mot en Polar 625x. Med hjälp av att kunna analysera träningspassen har jag kunnat göra dem effektivare och lyckats bli bättre prestationsmässigt med färre och färre träningar. Det blir ju så när man skaffar barn och hus.


Activio ger ju dig en direkt feedback om vilken intensitet hjärtat jobbar med och många som inte kört med pulsbaserade träningsupplägg tidigare upptäckte att de förmodligen kört för hårt för att få en optimal träningseffekt. Det är ju ändå för de allra flesta rangordnat ganska högt att nå en bättre prestionsförmåga, även om jag själv tycker att träningen ska kännas bra i första hand. Det blir spännande att se hur fortsättningen blir.


Av Gary Larsson - 24 december 2007 12:39

Tidigt, innan "vanligt" folk går upp en sådan här dag påbörjades löppasset. Ett pass som var tänkt att bli en beiging d v s ett varv runt Nolhaga, anledningen till att jag och min sambo kallar det så är att det är en bra standardrunda, när fantasin inte räcker till något mer än så. Det blev dock en längre sväng, vilket inte hör eller har hört till vanligheten de senaste. Oftast brukar något kännas mindre bra, som gör att tanken om att förlänga passet alltid måste läggas åt sidan, men som sagt idag blev det längre och det kändes skönt. 50 min innan frukost i behaglig ansträngningsnivå gör att julmaten går ner lättare.



Ovido - Quiz & Flashcards