Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Hektiskt semester

Av Gary Larsson - 21 juli 2008 06:06

Nej, jag har inte dött av, men det var det väl ingen som trodde heller. Det finns däremot åtminstone en tjej med långt gången anorexi som bloggar, som det däremot skulle vara mer troligt om bloggandet upphör.


Jag är inne i en extremt hektisk del av semestern nu. Det är nästan, men bara nästan, så att jag längtar till att börja jobba igen. Jag har under veckan förstås hunnit med en massa bra träning bl a två varv runt Gerdsken i hög fart 19.10 och 18.30 vilket gav 37.40, några rundor på Horla triathlons cykelbana och simmat fler pass i Gerdsken.


Igår vart det en dryg 3 timmars MTB-runda med Madeleine, när barnen lekte med ett annat syskonpar. En fin tur upp i Risveden, dit många av mina vinterpass gick under tidiga morgontimmar. Nu stod skogen i full grönska i bjärt kontrast mot det mörka livlösa grå vyerna från i vintras, vilket gav mer kraft till benen, som var oförskämt pigga hela turen. Vi hittade även lite kantareller som blev till en fin omelett på kvällen.


Jag har fått till ett par hallonplockningspass, gosse vad skogshallon det finns i år. Lite knavlande är det att få dem från busken in i frysen, men det är det verkligen värt.


Två årliga sommaraktiviteter har blivit av.


Gäddfiskesafarit med min barndomskompis Morgan. I vår ungdom fiskade vi mycket i sjön Lången där jag har en sommarstuga, nu upprätthåller vi minnena från den tiden genom att fiska igenom sjöns alla bästa gäddställen en gång per år. Vi vet ju ganska väl var gäddorna står så när vädret är bra vilket det var i år, brukar det bli många. I år var det Morgan som "vann" med 10 mot 5.


Kajakpaddlingen med Madeleine. I år slog vi på stort eftersom vi varit förlovade i 10 år, så vi bodde på hotell i Uddevalla och utgick därifrån med hyrda kajaker från friluftsfrämjandet. Dessa transporterades på biltaket ett par mil för iläggning vid Norra munkeby och en paddeltur runt Bassholmen och Flatön. En fantastiskt fin tur, mycket god mat på kvällen, löppass innan hotellfrukosten underbart!


Jag jobbar annars frenetiskt med att bli klar med renoveringen av sommarstugan, nu återstår "bara" tapetsering av sovalkoven, för att möjliggöra en övernattning med familjen någon gång i veckan som inleds idag.


Nu väntar en dag i 110 km/h, med simning, hallonplockning, tapetsering på sommarstugan + en massa andra saker som också pockar på min tid och uppmärksamhet.


Så trogna läsare hav förtröstan det blir mer bloggande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards