Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Gary Larsson - 12 februari 2009 22:30

Nej, knappast. Faktum är att jag känner mig mer stressad nu under lovet än innan, men det är ju för att under lovet tänker jag mig hinna med mer än vad som kanske är rimligt.


Det jag i alla fall hunnit med är att simma en lagkapp på simklubbens klubbmästerskap. En halvt om halvt lekfull lagkapp, det var ju lite allvar också, där vår familj bildade ett lag över 4 x 25 m. Det var riktigt kul att tävla tillsammans 1.38 blev vårt lag tvåa på.


Jag har fått svar på mina borreliaprover som var negativa, alltså ingen borrelia, så vad var det då????? Hur som helst har jag inte känt något nämnvärt från bröstryggen.


Jag har varit hos en osteopat, som med några snabba blickar scannade av kroppen, innan jag fick göra en styrkeövning. Gissa om han hittade en svag länk. När jag skulle spänna de musklerna hände först ingenting, sedan lite, slutligen lyckades jag med hans hjälp få en motverkande muskel att slappna av så att rätt muskel kunde arbeta. Det var den verkligen inte van vid, ordinationen är 10-15 knälyft/dag till en början helt utan motstånd. Det räcker gott med de andra musklerna som håller emot.


Han gav mig också ett tips om hur jag kan springa kortare väg nästa tävling, utan att det för den skull är fusk! Hur det ska gå till får ni fundera på ett tag?


  

Ovido - Quiz & Flashcards