Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Gary Larsson - 5 oktober 2008 09:24

Ja, vilken är vilken? Den ena är svavlad d v s behandlad med svaveldioxid som konserveringsmedel den andra inte. Utseendemässigt stor skillnad, smakmässigt stor skillnad, hälsomässigt skillnad ? Ja vad tror du själv?


Vilken var vilken nu då. Den gulaste är den som är svavlad den brunaste osvavlad.

Av Gary Larsson - 5 oktober 2008 09:08

Många som förespråkar rörelse och motion menar på att det ska vara roligt att träna. Det låter ju jättebra, jag tränar mycket och ofta, men inte skrattar jag så ofta när jag tränar. Definitivt inte idag, då jag cyklade ca 1,5 tim i kallt höstmonsunregn. Frusen och kall mest hela tiden var glädjen avlägsen. Det som däremot gör det värt att träna sådana pass och andra pass är den inre mentala upplevelsen.


Det här med inre mental upplevese har jag fått från ett sportnyttinslag från i somras där det visades lite glimtar från ett 24 timmars lopp på löparbana. En äldre dam fick just frågan av en reporter efter att ha kuskat runt löparbanan i 8-9 timmar om det var roligt. Om hon svarat ja hade  hon ju förstås idiotförklarat sig själv, så hon svarade att: -Roligt det har man på cirkus. Det här ger en inre mental upplevelse. Det stämde så väl in på hur jag upplever tränandet och tävlandet jag företar mig.   

Av Gary Larsson - 5 oktober 2008 06:47

Denna orytm uppkom i fredags när jag inte kom iväg på mitt morgonlöppass eftersom jag hade en del skolgrejer att fixa. Det blev istället en vilodag. Igår då jag egentligen brukar simma på morgonen, tog jag så igen löpningen, eftersom vi skulle åka till Trollhättan för att titta på folkrace. Jag vet att kroppen är vanestyrd, men det blev så fel känsla under löpningen att jag vände hem och summerade 20 min, skav på hälarna och kramp under ena foten. Simmat kunde jag ändå inte gjort eftersom en nerv verkar ligga klämd i ena överarmen.


Dock ska ordningen återställas idag då jag ska ut och cykla, men det tar emot eftersom det regnar rejält. Jag har redan ställt om klockan en timme senare, men nu finns det ingen återvändo.  

Ovido - Quiz & Flashcards