Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Gary Larsson - 7 juni 2008 08:22

Cykelpasset gick som planerat bort till Hindås och cykelbanan för Göteborgs triathlon. Den passar mig bra, inte så mycket svängar och en beskärd del av lätta motlut och medlut. Från vägen syntes även sjön där simningen sker. Idag lätt krusad av vågor och en eka. Nästa helg rena infernot av simmande triathleter. Starten går samtidigt för alla seniorer, master och juniorer d v s massor av simmare som vill komma iväg bra. Den enda förmildrande omständigheten är att det är långt till den första bojen, som ska rundas. Förhoppningsvis kan jag hitta ett bra spår efter någon ytterkant. Det brukar gå åt massa onödig energi med att fajtas om utrymmet längs den rakaste vägen.


Det är en ganska kuperad väg från Alingsås via Edsås och Ödenäs till Hindås, men jag hade ändå, som jag hade hoppats hög snittfart (33,7 km/h)och låg snittpuls (129). Idag försökte jag hålla uppe kadensen dvs tramphastigheten i Hallstahammar tappade jag den stundtals och låg segdrog för tunga växlar, då går det inte så fort.


Idag blir det ett lätt löppass inför Furulundstriaden i morgon. 

Ovido - Quiz & Flashcards