Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Gary Larsson - 18 juni 2008 20:46

Måsten skapar ofta press och krav när man utsätts för dem, därmed borde man försöka begränsa dem. 


Det är ju faktiskt inte så ofta som något verkligen måste göras, visst, det får kanske jobbiga konsekvenser, men inte måste du gå till jobbet eller sova i natt.


I två dagar har jag tänjt lite på ett måste till förmån för ett annat måste, eller ja, inget av dem är ju egentliga måsten, men bör absolut göras.


I måndags åkte vi till Danmarks västkust med lärarkollegiet för lite studiearbete. Egentligen måste jag vila dagen efter en olympisk triathlon, men samtidigt måste jag utnyttja tillfället att springa på den milsvida stranden, där vi bodde. Det måstet tog jag tag i på måndagkvällen, då jag och min sambo och min idrottslärarkollega tog en vändpunktsrunda på ca 40 min i strålande solsken på den välpackade stranden med ett till synes oändligt hav till vänster. Även under tisdagen klämde jag in ett  måste- löppass innan arbetet tog vid 0900. Denna gång blev det nio x minuten, med lite promenadvila mellan för att orka springa på lite och få lyft i löpningen. 


Båda löppassen efterföljdes med simning, långt ifrån någon måstesimning, men skönt ändå. Visst skakas det på huvuden, när jag kommer tillbaka men det får jag stå ut med. Nya träningsmiljöer och träningsmöjligheter vill jag verkligen utnyttja, med snudd på måste utnyttja.


Ovido - Quiz & Flashcards