Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

Måstelöpning och bonussimning

Av Gary Larsson - 18 juni 2008 20:46

Måsten skapar ofta press och krav när man utsätts för dem, därmed borde man försöka begränsa dem. 


Det är ju faktiskt inte så ofta som något verkligen måste göras, visst, det får kanske jobbiga konsekvenser, men inte måste du gå till jobbet eller sova i natt.


I två dagar har jag tänjt lite på ett måste till förmån för ett annat måste, eller ja, inget av dem är ju egentliga måsten, men bör absolut göras.


I måndags åkte vi till Danmarks västkust med lärarkollegiet för lite studiearbete. Egentligen måste jag vila dagen efter en olympisk triathlon, men samtidigt måste jag utnyttja tillfället att springa på den milsvida stranden, där vi bodde. Det måstet tog jag tag i på måndagkvällen, då jag och min sambo och min idrottslärarkollega tog en vändpunktsrunda på ca 40 min i strålande solsken på den välpackade stranden med ett till synes oändligt hav till vänster. Även under tisdagen klämde jag in ett  måste- löppass innan arbetet tog vid 0900. Denna gång blev det nio x minuten, med lite promenadvila mellan för att orka springa på lite och få lyft i löpningen. 


Båda löppassen efterföljdes med simning, långt ifrån någon måstesimning, men skönt ändå. Visst skakas det på huvuden, när jag kommer tillbaka men det får jag stå ut med. Nya träningsmiljöer och träningsmöjligheter vill jag verkligen utnyttja, med snudd på måste utnyttja.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards