Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Gary Larsson - 14 juni 2008 09:11

Igår var jag seg och trött, efter en vecka innehållande två friluftsdagar, slutstädning av skåp och klassrum samt skolavslutning. Hade det inte varit för att jag skulle leda spinningpasset, så hade jag inte tränat en meter. Potatisfestival som det är här i Alingsås med gratis sill och potatis samma tid som passet, var ingen anstormning till spinningsalen att vänta. Det kom två ! Varav en tjej som behövde gå efter en halvtimme. Vi beslutade oss därför att köra denna halvtimme extra bra och sedan avsluta träningen. 


När det är så få som kör passet blir det mer känslan av att träna tillsammans och det blir oftast minst lika bra som att ha en större träningsgrupp. Dessa två medcyklister lyfte min egen träningsupplevelse, som blev riktigt positiv, med tanke på hur trött och seg jag kände mig.


Idag har jag varit ute och känt lite på cykling och löpning inför Göteborgs triathlon imorgon. Det kändes fortfarande lite segt och knackigt men, med lite stretch och mental laddning så blir det kanon imorgon. 

Ovido - Quiz & Flashcards