Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Gary Larsson - 10 juni 2008 21:06

En första utvärdering av tävlingen gav ett stort frågetecken, när sluttiden visade två minuter sämre tid än i fjol. Nu när jag synat resultatlistan mer ingående har jag kunnat räta ut frågetecknet. En juniorkille har med stor sannolikhet fått min sluttid och jag hans, vilket gör att min löptid kan korrigeras till 19,31 istället för 20,42. Han fick 45 sek tillgodo på simningen och kunde sedan plussa på ytterligare 8 sek, men under löpningen sprang jag förbi honom, vilket tyvärr inte resultatlistan visar.


När denna korrigering görs stämmer jämförelsen med förra året väldigt väl. 15 sek långsammare simning, 6 sek långsammare cykling och 17 sek snabbare löpning ger ett tapp på 4 sekunder istället för de två minuter som jag först befarade. 

Ovido - Quiz & Flashcards