Alla inlägg under juni 2009

Av Gary Larsson - 2 juni 2009 06:00

Det som helst inte får inträffa, så här nära tävlingsstart, inträffade igår. En akut skadekänning i baksida lår, i slutet av den andra fyraminutersintervallen drog det till lite första gången. Dock inte värre än att jag startade ut på nästa, men efter ca 100m krampade det till betydligt värre. Jag avbröt tog mig tillbaka till Hälsostudion och lindade om rejält med tryckförband. Lite surt känns det för löpningen kändes för dagen riktigt bra, fram tills skadekänningen.


Nu återstår det att se hur pass illa det gick, ska i alla fall kunna simma mig några meter. Himla bra att jag är triathlet, då finns det i princip alltid någon gren som funkar att träna.

Av Gary Larsson - 1 juni 2009 04:33

Igår bevittnade jag en mästerlig simning, en verklig fröjd för ögat. Sonen simmade 25 m crawl på knatteracet, hans andra riktiga tävling. Nu är han ju inte så gammal, bara sex år, så placeringsmässigt blev han sexa i yngsta klassen. Lite undrar man ju hur väl 28,99 står sig bland andra sexåringar.


För egen del blev det som jag befarade inget tränat.

Ovido - Quiz & Flashcards