Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Gary Larsson - 13 augusti 2008 12:15

Förra året var familjen med vid en lekfull triathlon en liten bit utanför Alingsås. En trevlig tillställning som vi tänkt vara med på i år igen. När annonsen var ute i tidningen, ringde vi ett par kompisar som också ville prova att vara med. Nu bar det sig inte bättre än att det regnade rätt friskt under kvällen. I och med det försvann förmodligen lekfullheten som arrangörerna tyckte, för det dök aldrig upp några arrangörer. Nu har jag ju viss erfarenhet av triathlontävlingar, så barnen, som inte hade en tanke på att avstå fick köra sitt race. Jag vadade ut tills jag precis bottnade och agerade först vändboj, barnen rusade ut simmade några meter, vände upp på land igen. Jag sprang sedan ikapp barnen och cyklade några hundra meter och dirigerade sedan dem runt en vändplan tillbaka igen. Den avslutande löpningen hade en given runda runt en gräsplan, som de sprang runt. Barnen fick en fin genomkörare, själv blev jag tillräckligt frusen för att tappa lusten för att köra något vettigt i träningsväg.


Nya tag nästa tisdag. Då är arrangören av annan kaliber, som inte backar för att det regnar.

Ovido - Quiz & Flashcards