Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Gary Larsson - 31 augusti 2008 12:33

Mina kålrötter i landet växer till sig. Jag provskördade en förra veckan, men den såg inte ut som de i affärerna. Skorvig och torr, men så länge det är hemodlat får det gå an. Då råkar jag ju inte ut för mindre nogräknade typer som profiterar på den ekologiska marknaden.

Av Gary Larsson - 31 augusti 2008 06:47

Till skillnad från förra året då det ösregnade mest hela tiden var det igår en fantastisk sensommardag i Getinge. I och med att Madeleine fortfarande är skadad, så passade  jag på att köra motionstävlingen samtidigt som min dotter körde en knattetriathlon.


Min kropp var lite trög efter veckans lättare förkylning och träningsuppehåll. Simningen 400 m i bassäng gick väl ok. Jag lade mig efter Anders som hade en snabb första 100:ring, men sen gick det långsammare. Jag passade på att spara lite kraft, men simmade faktiskt förbi de sista 400 m, för att skapa lite försprång till cyklingen. Motionstävling i all ära men inte beövs det våtdräkt när bassängtemperaturen var 27 grader, ändå var det några som hade det. Pinsamt!


Cyklingen gick riktigt bra, faktiskt så bra att jag cyklade ifrån de övriga och hade snabbaste cykelsplit. Kanske fick jag ut mer kraft under cyklingen mot vad jag brukar få för löpningen var otroligt tung, men jag höll ändå det avstånd jag skapat på cyklingen. Långt ifrån toppresterande, men det var kul att komma först i mål.


På hemvägen valde vi att åka ut till havet, barnen badade faktiskt en liten stund trots att det var långt ifrån varmt i vattnet. 

Ovido - Quiz & Flashcards