Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Gary Larsson - 11 augusti 2008 08:20

En sista koll på datorn sent igår kväll var lyckosam, då resultatlistan för Horla triathlon äntligen lagts ut. Visst, du har en känsla av hur loppet gått, men det är först när du kan studera de andra deltagarnas splittider, som reflektionen kan kompletteras.


Det visar sig att simmässigt är jag helt med, tappar i och för sig 30 sek på Jonas Colting och lagsimmaren Örjan Gustavsson, men de är goda för topp 10 placeringar på Vansbrosimmet. Efter dessa två kom jag upp i växlingsområdet, så simningen är klart godkänd även tidsmässigt rejält snabb 6,11 är bland de snabbaste simtiderna som noterats i Horla.


Cyklingen räcker inte till mot de allra bästa tappade närapå 5 minuter på 27 km. Mot de övriga står den sig ok tappar mindre än två minuter mot övriga triathleter. Här finns att göra, men som ni kanske läst har jag idéer att sätta i verket.


Löpningen, under 30 min på en regntung bana är bra, men jag tappar knappa två minuter mot eliten. Det gillar jag inte, i och för sig har jag aldrig sprungit under 29 min någon gång, men förhoppningsvis kan en förändringar för cyklingens räkning ge positiva effekter även på löpningen.


  

Ovido - Quiz & Flashcards