Alla inlägg den 15 september 2008

Av Gary Larsson - 15 september 2008 06:22

För rätt länge sedan nu, efterfrågade Magnus en tidningsartikel med anledning av att jag höll med Jonas Colting på sin blogg, om att tidningsfolk mest har koll på fotboll. Allt i konditionsväg har de dessutom en förmåga att blåsa upp som plågsamt. Jag skickade in en välformulerad tidningsartikel till Alingsåstidningen efter mitt deltagande i Stockholm Triathlon, svenskt mästerskap på olympisk distans (En lite mer tidningsvänlig variant av blogginlägget "Igår gjorde jag Stockholms gator osäkra"), som de valde att redigera om till följande:


Gary slet ont i Stockholm

" Alingsåsaren Gary Larsson gjorde nyligen bra ifrån sig i Stockholm Marathon. Efter 1500 meter i Djurgårdsbrunnsviken väntade fyra mil cykling i centrala Stockholm. - Jag slet ganska ont under cyklingen vilket gjorde att löpningen blev lite tyngre än vanligt, menar Larsson.


Han fick ändå igång benen allt eftersom. Han avancerade några placeringar och kom i mål som trea i klassen Master 35-39 år. tredjeplatsen gav också Larsson ytterligare poäng i Masterscupen som han visserligen redan före start hade säkrad totalsegern i."


En skapligt sportintresserad person av mer än fotboll kanske ska tilläggas vet att inte Stockholm Marathon innehåller vare sig simning eller cykling utan bara löpning. De riktigt sportintresserade har även koll på att Stockholm Marathon går i juni och inte Augusti som Stockholm Triathlon gjorde. Nu är inte jag den som jagar tidningsrubriker och när det blir så fel kanske det lika gärna kan kvitta att skicka in.

Ovido - Quiz & Flashcards