Alla inlägg den 18 september 2008

Av Gary Larsson - 18 september 2008 15:47

Det är märkligt det där med procent. På de tre morgonpass jag kört hittills under hösten var ökningen från första till andra passet 100% och från andra till tredjepasset 150 %. Det låter ju som rena folkstormen, om man bara ser till procentsatserna. I själva verket var det 1 cyklande på första passet 2 cyklande på andra passet och 5 på passet idag. Det artar ju sig, klockan är ju trots allt inte mer än 0700 när passet drar igång. Förhoppningen är att kunna ha 10-15 cyklande så småningom.

95%

Av Gary Larsson - 18 september 2008 06:00

Igår kväll toppade jag activiopasset som jag instruerade på 95 % av maxpuls. Galet högt för att vara mig, för i vanliga fall kan det vara svårt att komma över 85% på cyklingen. Det märkliga är att det var med kraft och energi som jag låg de tre avslutande intervallerna på över 90%, efter en lång invärmning på ca 40 min med puls sakta stigande till en nivå mellan 70-75%.


Den här veckan är det egentligen övermäktigt mycket att göra, vilket, utan att gå in på detaljer leder till uppstigning vid 5 för diverse göromål och hemkomst vid 21 efter ytterligare arbetsuppdrag, sänggående i bästa fall innan 23. Hur det är möjligt? -Kaffe! 2 koppar på morgonen och 2 framåt eftermiddagen. Lägg därtill en positiv inställning, tankens kraft är oerhört betydelsefull.


Nu väntar uppföljaren på gårdagskvällens spinningpass, 0700 instruerar jag morgonpass och långt ifrån 95 %iga pulsnivåer. 

Ovido - Quiz & Flashcards