Alla inlägg den 9 september 2008

Av Gary Larsson - 9 september 2008 22:14

Den vånda jag haft inför morgonens löppass skulle visa sig helt onödig. Våndan låg i att jag helt enkelt inte sprungit på länge. Vid närmare eftertanke så var förra gången jag sprang en tävlingslöpning förra lördagen på Getingetriathlon och gången innan var också tävlingslöpning i Stockholm triathlon. Båda dessa löpningar kändes dessutom riktigt tunga.


Jag kunde förstås fortsatt våndats och låtit veckorna gå eller helt enkelt sluta springa men det är egentligen inget alternativ.


Nej, bättre upp, in med en mugg kaffe och sedan iväg. Så, skönt det var att känna benen svara. Sann löpglädje bör inte dödas med hastighetsbegränsningar även om det var före 0700, kilometerarna tuffade på kring 4,20-4,30 utan nämnvärd ansträngning. 


Väl hemma efter ca 40 min kunde jag konstatera att planläggningen av tre nyckelpass inför kommande säsong känns klar. Känn på de här: Tisdag löpning 0600-0730, Lördag simning 0640-0830 och Söndag cykling 0600-0900. Är det konstigt att jag alltid tränar själv ;)

Ovido - Quiz & Flashcards