Alla inlägg den 1 september 2008

Av Gary Larsson - 1 september 2008 21:18

Fotbollsspelare!!! Hur kunde det bli så?? Triathlontävlingen i Getinge i lördags ville sonen inte köra hur mycket vi än lockade, däremot såg han fram emot fotbollsträningen på söndagen. Han hade längtat hela sommaruppehållet på att den skulle dra igång igen. Det var liksom bara att åka dit med honom. Till min smärre fasa och större förtjusning spelade han tokbra! I den vilda jakten på bollen bland femåringarna var han mycket framgångsrik och gjorde flera mål i de små matcher de spelade.


När vi sedan kom hem och mamman undrade det viktigaste om det varit roligt på träningen, fick hon minsann svar på tal. -Det viktigaste är att vinna! Det är min son det.  

Av Gary Larsson - 1 september 2008 21:10

Igår gjorde jag tillsammans med min dotter inbrott i sommarstugan, vår egen alltså. Av någon anledning hade låskolven tjorvat, så när jag vred runt nyckeln hände det liksom inget mer än att nyckeln gick runt. Vi blev alltså tvugna att bryta oss in i vår egen sommarstuga. Det blev till att tänka nytt för bryta sig in i hus har jag aldrig kommit på tanken att göra tidigare. I och med att det var vår egen stuga ville jag ju göra så lite åverkan på den som möjligt. Utan att ge potentiella inbrottstjuvar några tips kan jag säga att vi lyckades riktigt bra. När vi sedan vridit om inifrån, släppte det som hade hakat sig, så låset fungerade igen.

Ovido - Quiz & Flashcards