Alla inlägg den 23 september 2008

Av Gary Larsson - 23 september 2008 20:44

Jag tyckte jag utnyttjade min pappalediga dag till fullo idag, när vi åkte till universeum i Göteborg. Det är ju både lärorikt och kul, så det var inga problem att övertala mig att vi skulle åka dit. Barnens nyfikenhet var det inga fel på. De for fram och tillbaka mellan de olika akvarierna, dammarna och terrarierna och ropade och drog i mig för att jag skulle titta på det de såg. 


När vi så kom ner till havsakvarierna skulle precis en tävling starta upp. Det var riktigt få där, så dels för att ställa upp för tjejen som skulle hålla i tävlingen och dels lite för tävlandet förstås, satte vi oss ner. Det visade sig vara en snopptävling, en ganska oskyldig sådan. Det handlade om att gissa vilket djur som hade vilken snopp. Tack och lov fick vi ganska mycket ledtrådar om djuret och tre svarsalternativ att välja mellan, annars hade det varit fullständigt omöjligt eller borde man veta hur en näbbdjurssnopp eller en skallerormssnopp ser ut? Vi lyckades faktiskt få ihop sex rätt av sju vilket räckte till seger i tävlingen och titeln snoppmästare. Gissa om Madeleine tittade konstigt på oss när vi kom hem och berättade att vi blivit snoppmästare.



Ovido - Quiz & Flashcards