Alla inlägg den 15 december 2008

Av Gary Larsson - 15 december 2008 20:59

Kanske inte så bara för en del, men jag hade tänkt hinna med lite löpning också i intervallform på löpbandet. Nu blev det inte så, men det kanske var lika bra. Core-musklerna är rejält manglade som bästa-instruktören uttryckte så beskrivande igår. Planen var bara att springa på så gott det gick.


Om det vill sig väl orkar jag upp tidigare i morgon och hinner med ett distanspass innan ett extra spinningpass på morgonen. I alla fall är det inget skolarbete som nödvändigtvis måste göras. Det handlar bara om att bestämma sig, har jag bestämt mig så blir det av.


Jag har fått en smått galen idé, som jag ska utsätta mig själv och niondeklassarna på skolan, nämligen att hoppa från femman i simhallen. I samband med att vi har mental träning på vårterminen, ska vi ha som uppgift att bestämma oss för att göra det, först i tanken och sedan på riktigt. Läskigt, ja i allra högsta grad, höjdrädd som jag blivit med åren. Den mentala utmaningen är dock perfekt, för alla har de fysiska förutsättningarna för att göra det. Det krävs bara ett litet kliv, sedan sköter sig resten av sig självt.

Av Gary Larsson - 15 december 2008 04:54

Helgen avslutades i alla fall bra sett till tränandet. I lördags kom jag aldrig igång vilket innebar helvila. Söndagen inleddes med att sova över träningen, så det bara blev en knapp kvarts löpning innan frukost och ett hemmacorepass. Till kvällen fick jag till ytterligare ett corepass, nu på hälsostudion. Det blev riktigt tufft, med den elakaste (=bästa) instruktören, därpå ett spinningpass, som jag testade en ändrad sittposition på.


Det var det tiden gick åt till i lördags, att färdigställa lite mätresultat för en förbättrad sittposition. Denna testades, så gott det gick på passet och det föll ut rätt väl tror jag. Det går ju inte att se hur mycket kraft som går genom pedalerna, när man kör spinning, vilket ibland är bra och ibland dåligt. Igår var det dåligt för det hade varit intressant att se effekten, mycket ansträngande var det i alla fall stundtals.





Ovido - Quiz & Flashcards