Alla inlägg den 18 december 2008

Av Gary Larsson - 18 december 2008 16:42

inte riktigt vad jag tänkt. Tisdagens fina morgonkombination hade jag tänkt göra om idag. Upplevelsen och känslan av flow under löppasset kombinerat med spinningen ville jag få idag också, men det ville sig inte riktigt. Det höll på att sluta redan innan det började, inte så att klockan inte ringde, för det gjorde den och jag kom iväg till skolan. Där upptäckte jag att jag hade glömt löpartights, vantar och handduk. Ett för att vara klockan sex på morgongen mycket kort ögonblick av uppgivenhet gick innan den nya planen var klar.


Jag hade då bestämt mig för att springa hem i de korta cykelbyxorna, utan vantar ca 10 min löpning. Det borde funka även om det bara var 2 grader ute, tänkte jag och det gjorde det. Vantar och byxor på, sen var det ju handduken. Det löste jag med att vika ihop den fint och lägga den på magen under den tighta cykeltröjan. Jag slapp ha den lite otympligt i ena handen, vilket fullständigt hade fördärvat löpkänslan, nu blev den hygglig. Handduken gungade lite fram och tillbaka, men värmde å andra sidan skönt. Sammantaget blev det ett fyrtiotal minuter löpning + ett fyrtiotal minuter spinning.


  

Ovido - Quiz & Flashcards