Alla inlägg den 30 december 2008

Av Gary Larsson - 30 december 2008 20:43

Jag skrev för ett tag sedan om bäst före datumets problematik. Familjen fick en ost på jul, vars bäst före datum inte hade gått ut. Säkert en riktigt fin och dyr ost. Men det gick inte ens att smaka på den, för lukten var så motbjudande att vi fick kväljningar alltihop. Den fick faktiskt utan pardon gå i bingen. Kanske begrep vi oss inte på riktigt fin ost eller så var den faktiskt rutten, vem vet?


Ruttet var passet i simbassängen långt ifrån idag. Jag fick/tog en egen bana, som jag inte behövde dela med någon under hela mitt pass, trots en del blängande blickar. Men jag tror ändå att det är faktiskt är lugnare så, än att ha mig slalomsimmandes mellan sig på delade banor. Jag simmar ju trots allt dubbelt så fort som de flesta andra motionssimmarna. Landade in 3500-4000m innan magen knorrade för mycket och det var dags att gå upp. Vaderna verkar ha haft fullt upp sista tiden för de protesterade genom att kramplåsa sig, många gånger mot slutet av passet. Vila beordrad, åtminstone till imorgon bitti.  

Ovido - Quiz & Flashcards