Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Gary Larsson - 7 mars 2008 18:56

Fredagsfikan föll väl ut, kollegornas smaklökar fick en tillfredsställande upplevelse värd att upprepas, m a o var receptet efterfrågat. Dock lyckades kollegiet inte sätta i sig hela långpannan, alltså innehållet i den. Ta hem allt som var kvar och sätta i sig den själv kändes inte som något hälsosamt alternativ även om nu kakan var hyggligt nyttig.


Jag beslutade mig därför för att ställa mig in lite hos eleverna i min mentorsklass, för att om möjligt få en fin avslutningsgåva när terminen är slut. Huruvida det lyckas vete sjutton, som en flock kråkor kom de flygande, när de färdigskurna bitarna portionerades ut. Någon enstaka sa tack. De flesta andra flög vidare ut till skåpen och hemåt. Mer är svårt att förvänta sig av elever en fredagseftermiddag. Den värsta sorten, de mest utstuderade "kråkorna" stannade dock kvar, de såg nämligen att det blev fyra bitar kvar och de gav sig inte. Till slut fick jag framhålla att det kändes ganska otacksamt att de inte var nöjda med en kladdkakebit och att det skulle bli orättvist att just de skulle få en extrabit innan de till slut gav sig.

Av Gary Larsson - 7 mars 2008 09:10

I går kväll var det ca 5 plus, jag tänkte att det är det väl på morgonen idag också, kläder plockades fram för 5 plus d v s inga vantar, ingen mössa, ingen tröja mellan underställ och vindjacka . Allt för att underlätta för en trögtänkt huvud, så att utfärden på löpbanan ska bli så snabb och smidig som möjligt. Det finns ju alltid en risk att ångra sig annars och återvända till sängen en stund till. När rundan påbörjades var det klart och stilla och det kändes lite kallt. Tänkte att jag borde kanske kollat termometern innan jag sprang iväg, men att vända tillbaka var inget alternativ. Jag har en standardmorgonrunda på ca 25 min, återigen för det trögttänkta huvudets

skull, som fullföljdes. Vid hemkomst kollades naturligtvis termometern -5 grader. Det man inte vet det har man inte ont av. Hade jag vetat att det var -5 hade jag aldrig i mitt liv sprungit så tunnklädd utan att frysa mig fördärvad. Nu funkade det, eftersom jag inte visste att det var så kallt. 

Ovido - Quiz & Flashcards