Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Gary Larsson - 12 mars 2008 22:09

I veckans bal av reklam hittade jag någonting helt annorlunda. Nummer tio av Nationellt motstånd från 2006. Lite undrar jag ju vem som har valt att lägga den i vår postlåda, om fler fått den, eller om jag är utvald på något sätt.


Hursom jag är nyfiken av mig och har faktiskt läst stora delar av tidningen. Jag kan ju säga att den är välskriven och välformulerad, men med ett för mig, ganska annorlunda sätt att se på tillvaron. Den är mycket radikal, så radikal att jag häpnar, utan att gå in på detaljer. Det är dock svårt för mig att motbevisa de fakta som läggs fram, vissa saker låter till och med rimligt, märkligt nog.


Det enda som jag känner igen från min verklighetsuppfattning finns på sista sidan. 10 litteraturtips presenteras varav ett på ett lite lustigt sätt skiljer sig från de andra. Mellan Mein kampf, Färder till Sveriges födelse, Förintelsen skärskådad och Tabubelagda tankar finns nämligen  Styrketräning.


Kanske var det så att den som lade nationellt motstånd i brevlådan gjorde det just för att jag skulle få detta litteraturtips, lite långsökt, men värt ett försök.



Av Gary Larsson - 12 mars 2008 09:06

Plötsligt fanns låten bara där, så känns balansgången nu. Återhämtningen är verkligen på gränsen, vilket resulterar i sämre kraft på träningarna, förkylningskänningar (50/50 att bli förkyld eller häva dem), lättirriterad över småsaker.  


Det är nu jag verkligen värdesätter alla små stunder av vila och tid för reflektion. När väl denna period är avklarad kommer sista växeln att läggas i vad gäller träningen inför sommarens tävlingar. Det ser jag fram emot. 

Ovido - Quiz & Flashcards