Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Gary Larsson - 19 mars 2008 09:39

När du har medgång i det du gör, skriv för jösse namn ner vad det är du gör. Rätt som det är, så får du ett bakslag, alltså inte att någon daskar dig i baken, utan medgång blir motgång. Backar du tillbaka, så är det ofta något du gjort som du av någon anledning slutat med. En framgångsfaktor.


Det lömska är att du inte direkt märker skillnaden då du slutar. Det liksom kryper på dig och en dag så får du en käftsmäll, inte heller här slår någon dig på käften, utan den fina megången har förbytts till en tung uppförsbacke.


Precis detta drabbade min vänsterhäl som jag efter förra blodblåseomgången smörjat in med mjukgörande kräm. Av någon oförklarlig anledning så slutade jag med denna framgångsfaktor varvid fotens hud troligen blev torrare och känsligare. Förra torsdagen, som jag skrivit om tidigare skavde jag upp en ny blodblåsa. Sett i efterhand hade det förmodligen inte inträffat om jag fortsatt smörja in fötterna, dyrköpt läxa, men jag tror mig kunna springa igen framåt helgen.  

Ovido - Quiz & Flashcards