Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Premiärbad i sjön!

Av Gary Larsson - 24 mars 2008 20:37

Idag var det premiärbad i sjön och jag kan säga att det kändes långt till premiärsimning för säsongen även med våtdräkt. Det låg ett tunt, icke bärande lager is på sjön, som gjorde badandet lite vanskligt. Isen fick avlägsnas från land med en sopborste så långt det gick, vilket förstås inte blev så långt. Det blev till att göra en armhävning för att få doppat sig efter en stunds hettande bastubad. Hela familjen hejade ivrigt på och ingen ville vara sämre än den andre så alla kylde av sig i det isande sjövattnet med stor framgång, med undantag för en lite förkyld son.


För er som inte provat vinterbad ger det en väldans skön blodgenomströmninng i kroppen. Vi går dit lite småhuttrande och går därifrån med uppknäppta jackor. Det som är mest påfrestande ligger på det mentala planet och det är att doppa sig i sjövattnet, vilket känns så fel när det ligger is på sjön. Men som jag så många gånger skrivit, har du bestämt dig så har du. När väl beslutet är taget, efter en viss tvekan får jag ju erkänna, inne i bastun och satt fart mot sjövattnet, så blir det av.


Samma var det med cyklingen i morse, nu har jag ju lämnat MTB:n på service, samtidigt som det i mitt tycke var lite för mycket minusgrader i morse för att cykla ute. Då fanns det bara ett alternativ kvar. Madeleines spinningcykel, kan ju låta helt ok, men jag kan inte höja sadeln så högt jag vill vilket gör att sittkomforten inte blir den allra bästa. Därför blev det rundtrampsträning, vilket mina höftböjarmuskler starkt emotsätter sig. När jag sedan upptäckte att skivfodralet var kvarlämnat/glömt på Hälsostudion var det nära att jag backade tillbaka ner i sängen igen. Tack o lov hittade jag en gammal houseskiva med hyggligt bra musik, vilket gjorde cyklandet  blev mer uthärdligt. En musikskiva cykling innan frukost = En bra start på en bra dag.


I morgon ska jag simma innan frukost, men sjöns alla gammelgäddor får vänta på mig än ett tag, däremot ska jag "förstöra" lugnet för morgonsimmarna i simhallen med mina plaskande crawlarmtag. Sedan efter en närande frukost ska jag "förstöra" dagen för MIO-personalen genom att köra tillbaka våran trebenta divansoffa och vårat vickande tv-bord och kräva bättring och upprättelse. Nu är det upp till bevis med servicevänligheten MIO.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards