Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Gary Larsson - 19 februari 2008 17:24

Sportlovet är färdigsportat, mycket har jag cyklat, en del har jag sprungit och simmat. På det stora hela ett bra lov, men också skönt att det är slut.  


Det blir lätt att jag stressar mig själv med att vilja hinna göra mer än vad jag orkar. Oj när jag läste igenom texten efter att ha skrivit klart visade det sig att jag råkat skriva vinna istället för vilja, undrar vad Freud hade sagt om det.


I alla fall hade jag släppt skoltankarna väl, då jag insåg vad mycket det var att göra när jag kom tillbaka. Mycket planerande av tider arrangemang och aktiviteter. Lektionerna är trots allt det som är mest kul, speciellt de teoretiska. Eleverna är verkligen intresserade och koncentrerade, idag har jag pratat om hur de kan hantera skolstress, idrottsskador.  


Nu blir det lite färre träningspass och mer annat praktiskt att hinna med t ex är det uppstart xtravaganza intensiv, uppstart en löpgrupp inför hälsoloppet, superhelg på hälsostudion med activionföreläsning, prova på pass och xtravaganzainformation.



Ovido - Quiz & Flashcards