Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Gary Larsson - 22 februari 2008 21:00

En vecka med mycket energiförluster och få energiinkomster gör att väggen närmat sig betänkligt.  Jag har dock hittat ett bra mantra i form av en serie med budskapet: - Om du är nära att gå in i väggen. Höj farten ytterligare och kom ut på andra sidan. Av ren självbevarelsedrift vet jag när det räcker och vad jag behöver för att komma tillbaka. Sömn, energiplusmöten och träning ger mig mental näring att orka hålla väggen borta.


Det som är viktigt för mig är att få sova, nu i natt var det väl dessvärre fullmåne, vilket gjorde att sömnen blev orolig och fylld med en massa knepiga drömmar. Nu i natt verkar det bli rejält blåsigt, men förhoppningsvis kan återhämtningen bli bättre. Mellan 22 och 06 är sömnåterhämtningen som bäst och då kan man ju undra varför Tv sänder sportnytt från 22.00-22.15 istället för som förr 21.30-21.45 Alltför ofta sitter jag uppe för att se sporten fast jag borde sova.


Jag har en arbetsvardag som lärare och instruktör, där jag hela tiden blir påpassad, många rycker, drar och söker eller kräver min uppmärksamhetoch hjälp. Något som i och för sig är trevligt, men det är många gånger svårt att få energibalans i alla dessa dagliga möten med elever och kunder. Jag går sammantaget minus de allra flesta dagarna under veckorna, något jag får jobba på att jämna ut. Några få människor jag möter under veckorna har dock en förmåga att konstant ge mig energiöverskott. En bidragande orsak är framförallt deras tacksamhet för det lilla, som gör att de själva når framgångar och vågar utmana sina förutfattade meningar och göra det positiva oväntade framstegen.


Under träningspass för mig själv får jag tillbaka ett positivt flöde av energi. När jag tränar själv dräneras jag inte på någon energi utan allt generar plus. Detta förhållande gör att jag är svår att träna med när båda ska ha ut lika mycket av träningen, däremot är jag en bra coach att träna för, eftersom jag ger så mycket energi. 


Helgen ska förhoppningsvis ge tillbaka energin även om ett tight tidschema styr de flesta timmarna.     

Ovido - Quiz & Flashcards