Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Gary Larsson - 28 februari 2008 17:56

Jämt och ständigt ställs du inför valmöjligheter, en del val kräver inte så stor beslutsvånda t ex vilken socka du tar på dig först på morgonen, såvida du inte är skråckfull förstås. Andra val vållar verkligen beslutsvånda och inte blir det bättre av att du dröjt med att ta ställning till de sista dagarna innan det definitva beslutet måste tas.


Jag ska i dagarna meddela hur jag vill jobba på skolan till hösten. Det spontana är ju självklart heltid, men samtidigt har vi föräldradagar kvar på vårt ena barn, som det kan vara läge för att plocka ut under nästa läsår. Frågan är bara hur många dagar det är kvar och hur ekonomin i övrigt ser ut nästa läsår.


Hälsostudiopersonalen ska åka på en 5-dagars Italienresa i mitten av Maj och det är nu sista dagen att besluta sig för att åka med eller inte. Det kan ju verka självklart att åka med, men det finns en del som väger emot fördelarna.


Det kan vara svårt att bestämma sig nu utifrån en känsla som jag kanske kommer att ha då. Såvida jag inte kan backa tillbaka till känslan idag när jag tar belutet, då behöver jag inte ångra mig när väl nuet förflyttat sig till maj. 



Ovido - Quiz & Flashcards