Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Äggfantast äntligen ätliga

Av Gary Larsson - 5 februari 2008 18:39

Jag har blivit äggfantast, från att ha varit känslig mot ägg i form av viss allergipåverkan i form av kliande och svullna läppar, så har jag börjat kunna äta ägg. Det är så gott!


Nu kan man ju undra om sådant kan gå över bara sådär och det kan det ju kanske inte. Jag minns att när jag gick en massageutbildning, så sa kursledaren att allergin satt i ryggradens kotor. Han sa i och för sig en massa annat hokus pokus också så vi visste till slut inte vad vi skulle tro. Vi kom i alla fall in på matallergi på något sätt, jag tror att det var för det var det som restaurangen skulle servera. Jag sa då att jag var allergisk mot champinjoner. Han sa att det går att bota det sitter i den och den kotan. Ät du champinjonerna så fixar vi det sen, men det vågade jag aldrig göra jag vet ju hur illa det blir. Hur som helst hade det med kotorna i ryggen att göra och genom att manipulera lite med dem kunde allergin botas menade han.


Jag har ju med hjälp av en osteopat rätat ut min mer än lovligt krokiga rygg och fått rätsida med knä och ryggproblem som länge plågat och påverkat mig under min träning. Frågan är då om detta också inverkat på min matallergi ???


Stekta ägg går ju numera att äta. Svamp har jag också testat och det har också funkat både kantareller och ostronskivling, champinjoner har jag inte vågat prova än. Det öppnar ju lite möjligheter att variera kvällsmålen mer, många spännande rotfruktswokar blir det numera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards