Direktlänk till inlägg 6 februari 2008

Vad skönt att du bestämmer själv!

Av Gary Larsson - 6 februari 2008 22:05

Visst är det tryggt att veta att du själv bestämmer vad du tänker, för det gör du väl. Vem skulle annars tänka dina tankar och om du frågar dig själv, skulle du verkligen vilja att någon ens läste dina tankar.


Ibland är det ju förstås skönt att slippa stå till svars för sina tankar. Nu får känsliga läsare aktar sina fötter, för det kan finnas risk att de blir trampade på annars, i och för sig kan bara det vara en tankeställare.


I förlängningen handlar du oftast utifrån dina tankar och blir det tokigt och fel, så är det ju du själv som försatt dig i den situationen genom att tänka "fel" tanke. Då finns det ju om du inte har alkohol att skylla på, otur. Kan ju tyckas jättebra, men är det inte  så att du kommer undan lite lättvindigt genom att skylla på otur.


Det var ju otur att jag blev skadad, men nej! Skadan berodde på något, mina rygg och knäproblem har det inte varit otur att jag blivit drabbad av. Det har berott på för dåligt utstretchad rygg, vilket jag har tagit tag i och blivit av med. Hade jag nöjt mig med att det var otur att jag fick rygg och knäproblem hade jag förmodligen inte gjort något åt det.


Det var heller inte otur att jag vurpade med cykeln i söndags. Det berodde på att jag inte var tillräckligt försiktig i det hala väglaget som rådde. 


Han som jag skrämde på väg hem från träningen hade inte otur. Han hade valt att ha mp3musik i öronen och kunde följdaktilgen inte höra mig när jag kom cyklande, så det var inte otur att han blev skrämd.


Att det blev ett extrapass spinning på instruktörscykeln idag trots att jag redan har två ordinarie pass på onsdagar kan jag bestämma själv vilken tanke jag vill ha. Jag valde att tänka vad kul ! Nu får jag möjlighet att köra ett uthållighetsupplägg på activio d v s jämn intensitet kringskarven blå/grön zon. Hur de cyklande tänkte är ju faktiskt upp till var och en av dem. De kan välja positiva tankar som harmoni, balans, kraft, uthållighet, 20 härliga minuter kvar att cykla, eller negativa tankar som tråkigt, segt, stå ut 20 min till.


Ok det krävs träning även i att tänka rätt tankar och det ska sägas att det är betydligt lättare när du är utvilad, mätt, avslappnad än stressad, hungrig och ansträngd. Men kom ihåg att du bestämmer själv över dina tankar och visst är det skönt att veta, när du kommer till bilen eller cykeln och det är punktering.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards