Direktlänk till inlägg 23 februari 2008

Kroppsvikt i gungning

Av Gary Larsson - 23 februari 2008 21:33

Nu är min kroppsvikt rejält i gungning, efter simningen i morse vägde jag in på 77,9. Det är i och för sig efter träning och innan frukost men ändå. Frågan är vad det stannar eller när jag vill att det ska stanna. Från att ha haft någon form av jämnvikt kring 84-85 kg med vad jag tyckte då en hyggligt vältränad kropp har jag fått min kroppsvikt i gungning och skapat ett katabolt tillstånd. Det vill säga jag har ju tappat mestadels fett, men säkert har lite muskelmassa också gått åt till energi. Denna kombination är

hittills oerhört framgångsrik sett till mina träningsresultat, mindre vikt kräver mindre kraft och muskler för framdrivning. Detta gör att jag kan ha en högre energiåtgång och orka längre, som gör att jag blir ännu lättare och ännu snabbare.


Idag blev det en elitkvart på löpbandet och som jag sprang. Jag flög fram på löpbandet i 22Km/h i 1 min återhämtning på 15km/h i en minut x 5. Uppvärmning och ned varvning på ca 2,5 min. Snabbt och effektivt löppass. Ge mig en kvart om dagen hade ju Arne Tammer på sin tid som träningsslogan. Nu är det Paulo Roberto som har anammat denna kvart. Så kom igen nu kan vi kan du!


Imorgon är det dock en hel hoper kvartar som ska cyklas innan det ljusnar, för då försvinner barnens mamma till Borås och då bör pappan vara färdigcyklad.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards