Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Är mina dagar räknade nu??

Av Gary Larsson - 24 februari 2008 08:45

Det kan vara så att mina dagar i bassängen på lördagsmorgnarna är räknade. Jag har än så länge förmånen att vara med i en morgonbadarklubb som har tid i bassängen från 06.40-09.00 Nu är det ju mestadels jag som är i bassängen och simmar, medan de allra flesta är i bastun fram tills vattenpolospelandet börjar vid 08.30 En del väljer dock att sitta kvar i bastun även då.


När jag idag passerade förbi bastun för att fylla på min vattenflaska, hörde jag någon undra vem som fått in mig, med undertonen att jag inte platsade i gänget/har inget där att göra. Nu hörde jag inte vad som sagts innan eller efter denna undran. Risken finns att jag anses så opassande att jag inte längre kommer att vara välkommen.


Jag funderade lite på hur jag ska ställa mig till det jag hörde under morgonens cykling och kom fram till att försöka vinna tid. Det är ju lite känsligt att säga till någon som man inte känner så väl att vi tycker inte du hör hemma eller platsar här, så de kommer säkert inte att ta det med mig direkt utan gå via A som bjöd in mig till klubben. Det tar förhoppningsvis lite tid och ju fler lördagar jag kan simma desto närmare simvänlig temperatur i sjövattnet.


Det andra alternativet hade varit att gå in lejonkulan och prata med dem direkt om vad de menar inte är okej. Det är sannolikt så att det sticker lite i ögonen att se mig så vältränad, samtidigt som de flesta av herrarna har en rejäl kalaskula. Att gå in i bastun och ta diskussionen nästa lördag kan resultera att det är sista gången redan då.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gary Larsson - 12 februari 2010 21:49

Det har blivit dags att sätta punkt för bloggskrivandet, kanske inte för gott, men för ett bra tag i alla fall. Jag känner och det kanske märks även i inläggen att gnistan och energin har försvunnit. Det är om den kommer tillbaka som bloggen återupps...

Av Gary Larsson - 24 januari 2010 20:44

Efter stollekörningen i tisdagskväll tog jag revansch på mig själv under gårdagskvällen på Kullingshofs elljusspår. En betydligt försiktigare öppning på 7,15 kunde följas upp med ytterligare ett 7,15 varv, innan tröttheten gjorde sig påmind. Tredjeva...

Av Gary Larsson - 20 januari 2010 21:47

Nu när jag fått de efterlängtade varvtiderna, kan det bara konstateras att jag körde lika vettlöst, som den gång jag deltog på JSM i längdskidor i Ulricehamn. 10 km tar sin tid att köra och blåser man på från början får man en tung resa. Det är ju tr...

Av Gary Larsson - 19 januari 2010 21:35

Till och med att det blev en comeback på skidtävlingsarenan i år. En inte allt för seriös tillställning, tisdagskväll vid kullingshofsstugan i Vårgårda. OK Kullingshof arrangerade ett kombinerat klubbmästerskap och Vårgådamästerskap. Nu kan jag inte ...

Av Gary Larsson - 10 januari 2010 15:13

Det blev Långaredsbanan som förärades med ett kvällsbesök igår för längdskidåkning. Nio varv med hög fart, först fem med snittfart precis under 6 minuter. En stunds vila, sedan fyra till, men då hade stinget i armarna mattats såpass att snittfarten r...

Ovido - Quiz & Flashcards