Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Gary Larsson - 3 maj 2008 08:50

Idag gick det långt ifrån fort på morgonsimningen. De två kopparna kaffe till trots, så vaknade kroppen aldrig till. Däremot vaknade hungern, så jag fick gå upp halvvägs i passet och äta min lilla frukostburk. Allt har ju förstås sin förklaring i de dryga fem timmarna cykel igår. Ni som läste bloggen igår undrar säkert hur det nu plötsligt blivit över fem timmar, men det är faktiskt inte som när "storfiskarn talar om hur stora fiskar han fått". Jag körde faktiskt en timme spinning igår också, där svettningskoefficienten var 1 till 4, d v s jag svettades lika mycket under en timme spinning som under fyra timmar cykling ute.


Armkraft borde det kanske funnits, men det saknades kraft i nedre delen av ryggen som möjliggör rotationen med armarna utan att benen dras med. Vilket då får till följd att kraften går mer i sidled än framåt. Jag kunde därför ta det med ro att det inte gick så fort. Det kändes inte heller motiverande att ha koll på hur många meter det blev, utan tiden i bassängen fick bli måttstock för teknikpasset idag (1 tim 20 min). 



Ovido - Quiz & Flashcards