Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Gary Larsson - 16 maj 2008 20:47

Det är lätt att förivra sig de sista veckorna innan tävlingssäsongen, var och varannan triathlet vars bloggar jag läser är slitna. Det är nu man bör jobba på det verkliga finliret, som att sola solarie, fixa håret, raka benen m m. Det viktigaste är ju inte att vinna utan att vinna snyggt;) Vinner jag inte så kan jag ju alltid hävda att jag i alla fall ser bra ut naken (för övrigt bra bok av Jonas Colting).


Den senaste tiden har jag fulmotionerat, tränat fast ändå inte. Ett par rundor med orienteringskontroller i obanad terräng och flera spinningpass på instruktörscykeln har slipat udden av formvässen. Hellre riktiga givande pass än fulmtion, som bara gör kroppen seg. 


Jag kommer att kunna vara i toppslag till Hallstahammar, men det är ju tävlingstest redan på söndag 5000m bana, då jag gärna vill ha en bra tid. Dessutom vill jag inte avvara simningen i bassängen i morgon även om simbarheten i sjön nu är fullgod. I bassängen vill jag också få ett bra formbesked, fast då borde nog benen snyggas till lite och det konfliktar ju med det tidiga sänggåendet jag också vill få till.  

Av Gary Larsson - 16 maj 2008 15:52

Ibland kan ett blankt papper vara största lycka! Denna lyckade blankning hade jag på bilbesiktningen idag. Det är med viss oro jag åker dit en gång per år. Jag tänker att det finns väl alltid något att hitta på bilen som bara blir äldre och äldre, men den var i fint skick. Det enda anmärkningsvärda besiktningsmannen hittade var däckmönstret som var vänt olika på de båda hjulsidorna. Jag kunde bara hålla med om att det såg lite märkligt ut, men det var inget uppenbart fel. 

Ovido - Quiz & Flashcards