Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Gary Larsson - 6 maj 2008 19:19

Det gick!  Jag ville inte lova något innan det faktiskt var gjort. Det finns ju så många fina ordspråk om det typ: Man ska inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten och man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken. Just för att du inte ska lova saker du inte säkert kan hålla, besvikelsen och förargelsen blir stor när det som är utlovat inte hålls.


Jag simmade första passet ute för säsongen idag. Visst, det var kallt, men det gick och det är det som räknas. Två gånger från Hästabadet till Ninnis brygga blev det. Jag hade kunnat simma längre än de 800 metrarna, men det kändes lagom. Det fanns ingen vinning för mig i att överarbeta simpremiären och få avsmak för utesimmandet, snarare handlade det om att väcka aptiten. Möjligen få känslan för vad jag ytterligare kan förbättra de sista passen i bassängen. En del tankar fick jag utifrån simupplevelsen ute. Det fanns inget klös i vare sig armar eller ben, men jag tror att det kan ha berott på en svag dagsform och kylan i vattnet, mer än bristande snabbhet. Det infann sig liksom en köldavdomning i kroppen, trots en så gott som heltäckande våtdräkt. 


Hur varmt, det var? Tja, helst vill jag nog inte veta, men en vågad gissning på 15 grader, om jag måste uppskatta. Är det kallare brukar fötterna krampa ihop och det gjorde de inte idag.

    

Av Gary Larsson - 6 maj 2008 06:48

Igår hade Hälsostudions löpgrupp rekorddeltagande, lite tråkigt att det kom nu, näst sista gången. Träningsgruppen har varit som en uppladdare inför Hälsoloppet som spring nu på lördag med start 10.20 i Nolhagaparken.


Det kändes för min del lite småslitet i benen och i hela kroppen för övrigt. Hur mycket det hade att göra med den uteblivna koffeinstarten på dagen är svårt att säga. Det kan ju också bara varit en efterreaktion på det myckna tränandet.


Corepasset flöt på bättre, nu känns det som jag blivit tillräckligt stark i mage och rygg för att verkligen få ut något av träningen. En lång period har det känts som det inte skett någon utveckling. Jag undrar om det kan ha att göra med att när musklerna inte orkat med belastningen de utsatts för har de arbetsvägrat (krampat) och andra muskelgrupper har fått kopplas in, för att övningen ska kunna utföras. Ska försöka fortsätta släppa prestigen än mer och gör det enklaste alternativet som presenteras och göra det optimalt, då kanske slutresultatet blir bäst.

  

Ovido - Quiz & Flashcards